[Epitesz-barkacs] Dilaticos osztas esztrichmezobe

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 21., Sze, 16:45:57 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Érzésem szerint a cső a hőforrás, és alatta van egy betonréteg a
> hőtükörig. A csőből pedig nem csak hővezetéssel távolzik a meleg,
> hanem sugárzással is. Biztos nem ront rajta.

Hát ezt elég nehéz értelmezni, de ez már nem gyakorlati téma, hanem elméleti.

Ha van a hőleadó és a hőfelvevő felület, amik teljesen kontaktban vannak, akkor
a két felület hőmérséklete azonos, itt tehát nem jöhet létre sugárzási hőátadás.
A hővezetés létrejön, mert mindkét anyagban van hőmérsékleti gradiens.
Sugárzás is létrejöhet persze, ha a hősugár számára átlátható legalább az egyik
anyag. Na de a beton vagy a műanyag átlátható? Szerintem nem.

A nap belsejében van sugárzással terjedő hő is, de az ott lévő anyagban jókora
utakat meg tudnak tenni az adott hő(?)sugarak. Legalábbis a hullámhosszuk
sokszorosát, és a marha magas hőmérséklet miatt ott bizony nem a padlófűtésben
szokásos hullámhosszak dominálnak. :)

Ezzel szemben, pl egy forró cseréptető alatt a szellőzőnyílás másik felén, a
hőszigetelő anyag felületén található hőtükörnek óriási a szerepe. Simán
visszasugározza a forró cserép felületéről rávetülő hősugarak zömét. A levegő
meg átáramlik, ezért nem annyira forró. Itt ez tehát nagyon hatékony tud lenni.
(Amíg el nem koszolódik annyira, hogy végül már nemigen marad hőtükör szerepe.
:-) )

A hőelosztásos alulemez jó módi, ha olcsón be tudtad szerezni.