[Epitesz-barkacs] gesztenye fa fúrása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Júl. 1., Sze, 20:10:50 CEST

Vajk Fekete wrote:
> ez egy olyan fúró, aminek iszonyat széles az élszalagja, és nagyon
> parallel egész hosszban. ettől nagyon egyenesen megy. egyetlen éle
> van, és az elején egy menetes bevezető rész. ez a menet húzza be, nem
> nagyon kell tolni. a menet menetemelkedése kicsi, egy fordulatra max
> 2mm-t megy beljebb, viszont a csiga nagy, így esélyes hogy a 2mm
> forgácsot egy fordulatra ki is tudja vinni. azért nem árt 5-10
> centinként kihúzni hogy kihordja a forgácsot.
>
> cserébe lehet vele egyenesen fúrni mélyen.

Tudom, nekem is van ilyenem, de én arra próbáltam írni valamit, hogy ha élő a
fa, és nem éles az a bevezető él, akkor csak elnyalja, szálasra vágja a
hengerfelületet, ami aztán jól be tud szorulni a hosszú hengeres felületen. Ha
ráadásul még nem is ott vág, ahol kell, hanem beljebb, akkor aztán nagyon be tud
szorulni.

Kínai vagy nem, szerintem ide szinte a bilivas is elég, ha nem kell sokat vágni.
Vagyis némi köszörüléssel meg lehet javítani. De hát már kiderült, hogy a másik
fajta fúróval elvégezték a feladatot.