[Epitesz-barkacs] Falazat

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2015. Júl. 6., H, 15:24:08 CEST

Szóval már nagyon kéne az a kerti tároló.

Alapvetően 3 koncepció van a fejemben, de még soha nem építettem falat,
így tanácsokat szeretnék kérni.

Azt mondja a rendelet, hogy 50m3-ig 3m gerincmagassággal építhetsz
engedély nélkül.
Ebből szerintem jól használható épület lenne 5x3 méter alapterület, 2,3m
falmagasság, fél méter tetőmagasság. Összesen kb. 40m3.

Egyik megoldás a fa lenne, de ha eléggé vastag anyagból csinálnám, nem
lenne olcsóbb mint az Ytong, viszont a tartóssága kérdéses, és úgysem
fogom a továbbiakban rendesen kezelgetni-festegetni, ismerem magam
annyira :)
Múltkor felvetettem a játszótér-szerű építményt, de rájöttem, hogy abba
befúj az eső, a hó, így könnyen elrohad amit belerakok, és a betörés is
könnyebb embernek, állatnak egyaránt.

Második verzió egy demo építkezés az igazi előtt Leier Durisolból, azt
betonnal kell feltölteni, nem biztos, hogy egy ilyen kis házhoz érdemes,
és hogy egyedül ennyi betont meg tudok normális időn belül keverni, meg
olyan magasra felhordani.

Harmadik, talán a legjobb:
Legutóbb azt az ötletet kaptam, hogy legolcsóbb az Ytong lenne.
- Ilyen méretekhez a legvékonyabb falazathoz kell-e, és mennyi alapozás?
- Ekkora házhoz, és tetőhöz kellene-e koszorút csinálni?
- Ekkora épületet meg tudok-e úgy sk. építeni, hogy még soha nem
csináltam, és közepesen vagyok ügyetlen?

--

Gábor