[Epitesz-barkacs] Falazat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Júl. 6., H, 22:09:12 CEST

Vajk Fekete wrote:

> 16méter alap, ha mondjuk 30cm széles és 70cm mély, az 3.5m3 beton, az
> baromira nem kevés. lehetne lemezalap. hivatalosan az alatt is ki
> kellene szedni 80 centit, és feltölteni kővel, de mondjuk leszarod.
> akkor kell 10-20 centi vasalt betonlemez. akkor legalább a padló is
> megvan. 15m2x20centi az megint 3m3, de legalább nem kell ásni.

Marha régen ideiglenesnek szánva csináltam faház-alapot.
Csúszózsalu (mindegy, most ez mit jelent, fő, hogy nagyon haladós volt). Nem
ástam mélyre, csak épphogy, mert hogy ideiglenes ugye. Amikor körbe megvolt a
kellő magasság, és meg is szilárdult, színültig lapátoltam mészkővel, amit
helyben kellett kicsákányozni persze, szóval ez adott volt. Aztán simán a
tetejére betonoztam kb 10 centi vastagon. (Maga a körbebeton is kb 10 centi
vastag.)

Erre simán felépítettem a meglévő, elég gyatra faházat. Ez kb 1977-ben volt, ma
is áll az egész.

Nagyon függ attól persze, milyen a talaj. Itt mészkő, szóval ezért se kellett a
fagyhatárig lemenni. Különben azt tapasztaltam, hogy az a 70-80 centi az kamu.
Szerintem Mo-on talán 30 centiig lemegy a fagy. Persze lehet, hogy Szécsényben
vagy a mátrában más az ábra.