[Epitesz-barkacs] Falazat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Júl. 7., K, 12:00:29 CEST

Acs Gabor wrote:
> Igaz :)
>
> Az a bajom ezekkel a tipikus boronafalas házikókkal, hogy nem szép, és
> nem tartós. De valóban a legegyszerűbb megoldást ez adja. Csak bíztam
> benne, hogy valami 'rendes' anyagból is össze tudnék rakni egy
> házikót. de sok kört futottam már ezzel :)

Nem lehet, hogy a legegyszerűbb és leggyorsabb egy sima téglaházikó lenne?
Én már falaztam. Állítom, hogy az építkezés leghaladósabb, leglátványosabb
része, és elég könnyű is. Egyedül is lehet, bár úgy xarabb, mert amikor már
magasabban dolgozik az ember, a le-följárkálás igen fárasztó.

Ma már nem kell betonkeverőgépet csinálni, kapni is lehet olcsón, meg
kölcsönözni is. Itt elég rövid ideig kellene, szóval kölcsönzés. Sőt, ha jól
tudom, nem kell ma már feltétlenül malterkeveréssel (alkotóiból való
összerakással) foglalkozni, kész keverékek kaphatók, csak bele a gépbe, vizet
neki az előírás szerint, és go.

A beton nehezebb anyag, de nagyon jól lehet vele dolgozni, főleg, ha zsaluköves
a módi. Sík felületet meg olyan ember, aki tud guggolni, hajolni, gyerekjáték
csinálni. Vasháló is mehet bele, az is készen kapható, de nem muszáj.

Én mindig úgy csináltam (ellestem másoktól), hogy leraktam betonkupacokat
léctávolságra, amiket egy szintre hoztam. A haladási irányban lévőket
összekötöttem vizszintesre, ezek voltak a vezetősávok, aztán mehet közé a beton,
amit már a vezetősávok szintjére lehet egy léccel húzni.

Némi ügyességgel plusz cement rászórásával és elsimításával igen kemény, sima
felület nyerhető, de a még friss, de már járható betonfelületre egy cement-homok
finombeton réteg is felrakható, ami nagyon sima is lehet így, és a betonozási
hibákat is ki lehet javítani.

Szóval ezekhez leginkább fizikai állapot kell, maga a mesterségbeli tudás
jelentéktelen, állítom. Valszeg a munkadíjad messze magasabb, mint amit így
megspórolnál, ha magad csinálnád, szóval csak az az egy szempont vezérelhet,
hogy hozzá lehet-e férni alkalmas kőnyűveshez. Ha nem, akkor marad a csináld
magad opció. Ahogy az elektro-n a klímás témában a szereld magad módi, mert mire
hozzáférhető a szakember....