[Epitesz-barkacs] tetofedo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Júl. 13., H, 12:17:19 CEST

k_tibor wrote:
> Az manapság már evidens, hogy fólia kell a cserép alá? Akkor is, ha
> nincs lakóhelyiség a tetőtérben?
> Nem mindenhol lehet az egész tetőre rálátni, és emiatt a kisebb
> sérülést észre se lehet venni, és a javítás is körülményesebb.

Ma már olyan tetőket szeretnek csinálni, aminél a cserép alatt van fólia.
Végülis, ha jó nehéz a cserép, és elég pontosan illeszkedik, pl a betoncserép
ilyen, alulról meg le van zárva, akkor a szél elég kevéssé tudja kikezdeni.
Persze van akkora szél is, ami bármit kikezd, akár az egész tetőt is elviszi, de
Mo-on ez nem jellemző.

Amúgy igazad van, ha nincs az a tér semmire se használva, akkor cserép esetén
egyszerűbb a javítás, ha nincs semmi a cserép alatt. De akkor még arra se
alkalmas a hely, hogy valamiket csak úgy lerakj, mert elég hamar minden egyforma
szürkévé válik. :-)  Hosszabb idő után egész komoly porréteg jön össze.

hjozsi

Ps: szerencsém volt, találtam olyan cserepet az egyik építőanyag-telepen, ami
bár sokmindenben más, de berakható a régiek helyére. Sikerült tetőfedőket is
találni, meg is lett csinálva. Már 'csak' pár üveg, és egy klíma javítása (vagy
cseréje) van hátra. Minimum csőcsere lesz, és feltöltés.