[Epitesz-barkacs] Alu L-profil terhelhetősége?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jún. 15., H, 21:21:01 CEST

Karoly Kovacs wrote:
> Köszi szépen, majd átgondolom.
> Bár, amilyen sok választ kaptam :), lehet, hogy az a legegyszerűbb, ha
> veszek egy darabot és ráülök. Ha megtart, akkor oké, ha seggre esem,
> akkor vastagabb kell. :)

Asszem az L-eknél nem olyan sima ügy a terhelés. Ha jó hosszú, tehát karcsú a
szerkezet, akkor elvileg akár jó is lehet, de nem csak lehajlik, hanem
csavarodik is. Persze, ha van valami, ami nem engedi csavarodni, akkor a
számítások alapján méretezett tartó jó is lehet. A lehajlással én még sosem
foglalkoztam, az a korlátja sokszor a dolognak. Messze nem akar még
deformálódni, amikor már minimum esztétikailag nem elfogadható a lehajlás, vagy
bizonytalanság-érzetet kelt az elvileg merev tartót szemlélve.

hjozsi - a szintén amatőr