[Epitesz-barkacs] Fűrészlap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Nov. 13., P, 09:55:27 CET

Vajk Fekete wrote:
> valamint a-lap kft, postán is elküldik, ha rendelsz kettőt már nem is
> drága. meg kell mérni pontosan madzaggal. vigyázni hogy ne rugalmas
> madzaggal.

Egész jónak tűnik. Lehet, hogy igénybe is veszem. Jó lenne, ha ők adnának
ajánlatot műszakilag arra, hogy ha alu-t rezet, textilbakelitet akarok vágni,
milyen fogú kellene, mert én bizony nemigen értek hozzá. De majd alkalomadtán
keresem őket telefonon.

Ami nekem fontos: olyat csináljanak, ami nem akar oldalirányban elkolbászolni.
:-) Az eredeti olyan volt, hogy 5 centin fél centit is el akart menni.

Azt már tudom, hogy ahhoz a kerékátmérőhöz, ami ezen a kis masinán van, nemigen
szabad vastag lapot használni. Valamikor ki is számítottam, hogy jószerivel túl
van a rugalmassági határon a hajlítgatása, ha a méret valami 0,6mm vagy ilyesmi.
Pont ezért szakadnak el, és én meg úgy használom, hogy közvetlenül a vágás előtt
kapcsolom be a masinát, és rögtön kikapcsolom vágás után, minél kisebb legyen a
hajlítgatások száma.

Aztán újra ki fogom számolni, mekkora az a vastagság, aminél a hajlítgatás
biztosan a rugalmassági határ alatt van. Gyanús, hogy valami 0,4mm lesz max. Nem
csak a vágható méret miatt használnak az asztalosok jó nagy kerekű
szalagfűrészeket.