[Epitesz-barkacs] fűnyíró 2. fejezet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 6., V, 10:24:58 CEST

> A múltkori "közmegegyezés" nyomán megvettem az új kondenzátort, ami ma
> beszerelve szomorúan tapasztaltam, hogy ugyanúgy csörögve, erőlködve
> indul és visszafelé forog :-(

Szóval a régi kondin semmiféle mérést nem végeztél? Kár.

> Lehet valami menetzárlat a tekercselésben?
> Leginkább kuka az egész?

Így már roppant valószínű.
Bár sok értelme nincs, de a motor menetzárlatát lehet mérni szkóp component
testerével, vagy egy ilyen célú primitív áramkörre.

Valamint: ha kicsit tovább hagyod forogni, mint 2 másodperc, akkor erős
melegedést kell tapasztalj.

Fura módon szokták ezeket megcsinálni. Egyszer az egyik szomszédom szétszedte a
masináját, a motort és a kondit áthozta. Méregettem a motort, és zárlatot
fedeztem fel a kivezetések táján. Lebontottam pár kanóc rögzítését, elvagdostam
a tekercsrögzítő kötözések jó részét, így kiszabadultak a kivezetések. A zárlat
megszűnt, cserébe jött egy szakadás. A szakadást helyrehoztam, valamelyest
rögzítettem a kivezetéseket, a motor megjavult, visszaszerelte, a mai napig
működik neki. Szóval ilyen primitív, szerelési jellegű hiba is lehet, de az időd
értéke dönti el, hogy kuka vagy új a célszerű.