[Epitesz-barkacs] Marógép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 10., Cs, 09:50:22 CEST

Acs Gabor wrote:

> lambériát szükséges. Itt a teraszomon is azt látom, volt pár évig egy
> ilyen palló csak úgy letéve a padlóra, és semmi baja nem lett azon
> kívül, hogy szürke.

Ettől aztán nem túl szép, tényleg esztétika. Régen olyat olvastam, hogy a
napfény ellen a minél sötétebb pl xiladekor vagy efféle véd a legjobban.

> Na az még jó kérdés, hogy gyárilag mennyire mérethelyesek ezek a
> pallók, mert házilag nem nagyon tudom bekalibrálni. Az meg úgy nem
> nézne ki túl jól, ha összevissza mennek a falak.

Vannak olyan építési módok, pl a görögöknél, ahol cseppet se törődnek az
elvágólagossággal. Kézzel tapasztott falak meg effélék, van annak egy egészen
érdekes hatása, nekem nagyon bejön. Vagy pl olyan fatörzsek beépítése valami
tartó céljából, amik valaha lábon áltak...

Vagy vannak azok a kerítések, amiknél a hosszában felvágott fatörzsekből kijövő
deszkák (pallók?) szélei eredeti alakúak, tehát girbe-gurba a széle mindnek.
Ismerek olyat, aki ettől kiakad, nemtommér, nekem meg tetszik. Ahogy a többezer
éves régi illesztett kövek, mind más méret, összevisszaságnak hat, de jó rájuk
nézni is.