[Epitesz-barkacs] Marógép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 10., Cs, 12:33:34 CEST

Acs Gabor wrote:
> Jogos. Ebből a szempontból a szög jobb választás?

Nem hinném. Bár a tetőszerkezetem nem szokott nyikorogni erős szélben, és csak
szög van benne, de ettől nem vagyok megnyugodva. Ott valszeg maga a szerkezet
az, ami miatt nem nyikorog.

Valahogy azt kell megoldani, hogy ami össze van húzva csavarral, az ne tudjon
fellazulni. Az összeszorított felületek ne tudjanak egymáson elmozdulni.
Gondolkodtam már ezen régebben is. Több lehetőség felötlött:
- olyannak kell lennie a szorításnak, hogy legyen benne rugalmas elem,
- a felületeket be kell kenni valami bitang trutyival, vagy valami rugalmassal.
- a csavarokat utánhúzható módon kell elhelyezni.
- a felületek a szekezeti kialakítása miatt nagy erővel nyomódjanak egymáshoz,
és ne keletkezzenek a csomópontban hajlító nyomatékok, kitámasztásokkal kell
ezeket kivédeni.

Aztán lehet, hogy úgy hülyeség az egész, ahogy leírtam. :)