[Epitesz-barkacs] Marógép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 10., Cs, 12:47:58 CEST

Hofferek Attila wrote:
> Bizonyám. Ezeken a játszótéri hintákon nincsenek ilyen átkötések,
> simán ki tud alakulni a csatlakozó pontokban csavaró, hajlító
> nyomaték is, azt meg huzigálhatod olyan erős csavarral amilyen nincs
> is, 3m-es erőkaron az vagy elfordul, vagy eltörik.

Jó, de itt nem arról van szó, hogy összecsavarozták a gerendákat, hanem
kialakítottak kazánlemezből valami brutális szekezetet, ami tényleg eszméletlen
nyomatékokat is fel tud venni, és ennek a fogadórészeibe illeszkedtek a fák, és
ide voltak belecsavarozva. (Ha arra járok, lefotózom, és felrakom ide szerény
méretben.)

Szerintem simán kimaradt a csavarok meghúzása, vagy tök frissek voltak a fák,
kiszáradtak, aztán lelazultak az anyák. Valszeg utánhúzással megoldódna. De ha a
rugalmas elem se hiányozna, pl laprugószerű alátétek (ezek a domború rugalmas
valamik, amiket egymással szembefordítva akár többet is be lehet rakni), akkor
nem tűnik el az erő akkor sem, ha akár mm-nyit megy össze a fa alatta.

Aztán az is célszerű lett volna, ha az acélszerkezet és a fa közé valami oda
kerül, pl gumilemez.