[Epitesz-barkacs] Marógép

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2015. Sze. 10., Cs, 13:10:26 CEST

Én akác lépcsőlapokat táblásítottam úgy, hogy asztali fűrészen három nútot vágtam az élébe és a szembedarabba is mindig ugyanabban a beállításban, és a nútba passzentosan belement a 3-4 cm széles 4mm vékony rétegeltlemez csík. A csík vágásánál érdemes figyelembevenni a szálirányt is. Persze az egymással szembeforduló akácfelületeket is bekentem ragasztóval.

Van lapostiplimaróm, annak meg éppen jó a fűrészlap vastagsága ugyanerre, egy fogással lehet végigmenni az anyagon. 12mm-es OSB lapokat csapoltam így össze. De neked nem is kell ragasztanod, így még a dilatáció is megoldott.

Közben továbbolvasva látom, sokkal vastagabb anyagban gondolkodsz. Szerintem mégis inkább hajópadló, sokkal könnyebben kezelhető, elő van készítve, a kisebb vastagság miatt a négyzetméterára sem lesz magasabb. Aztán kialakítástól függően maróval utólag is fózolhatod.

pi