[Epitesz-barkacs] Marógép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 10., Cs, 19:21:37 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Feltalátad a telifát :-)
> Azok a játszótéri impregnált fa dolgok pont így készülnek, csak a
> vákuum <1 bar nyomáskülönbségére ráteszenek túlnyomással is.
> http://telifa.hu/

Hogy mik nem vannak!
Ők se találtak fel szinte semmit, mert ezt az eljárást (simán csak
vákuumimpregnálás néven) ezer éve alkalmazzák más helyeken. Főleg tekercseknél.
Vannak a nagyfesz motorok pl, ahol nagy jelentősége van annak, hogy
buborékmentesen legyen a huzalok között az impregnálóanyag, mert ha van buborék,
akkor abban az ott előforduló villamos tér nagysága miatt kisülések keletkeznek,
ami roncsolja a buborék felszine közelében lévő anyagot, elszenesedik, és szép
lassan kialakul az átütés feltétele.

Erőátviteli trafókban nem tudom, hogy oldják meg a buborékmentességet, ott
olajjal van "impregnálva" minden. Lehet, hogy ott is kiszívják a levegőt az
olajjal való feltöltés előtt.

Ezekben a vákuumimpregnálásokban is megnyomják utána jelentős nyomással az
elárasztott teret, mert hiába van vákuum a kis terekben, az elárasztó anyag
felületi fesze meg tudja akadályozni, hogy behatoljon ezekbe a kis üregekbe az
anyag, de a tizenbar nyomás betolja ide is a lét. Lehet, hogy az olaj-papír
kombó ezt nem igényli, az olaj erős nedvesítőképessége miatt valszeg némi idő
elteltével a mikrorésekbe is behatol, ha ott nincs más anyag.

Örülök, hogy a fánál is alkalmazzák, nem tudtam róla. Ezek szerint azok a fák,
amiket említettem, földben vannak részben, mind így vannak kezelve. (Kivéve a
hamisításokat).