[Epitesz-barkacs] ideiglenes...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 16., Sze, 16:41:20 CEST

Pataki István wrote:
> A lapokat szilikon tappancsokkal rögzíteném, de nem túl sokkal, csak
> hogy jól megtámassza, mert az is nagyon tudja fogni, bontáskor
> eltörhet a lap.

Én meg arra gondoltam, hogy szinte sehogy, csak körbe, hogy ne tudjon lefolyni
víz. De ott meg úgy csinálnám, hogy valami formaleválasztót, pl folpack
alkalmaznék úgy, hogy ne legyen alakzáró sem a szilikon.

De ez már csak ötletelés, mert hogy szinte biztosan nem megy át az elképzelés.

> A "salétromos" falnak/földnek van köze a salétromsavhoz?

Nem tudom, de amikor salétromos lett valami tégla vagy cserépfelület, akkor
sósavval lehetett helyrehozni. Vagyis ez valami más lehet. Ettől még szeretheti
a rezet kajálni. :-)

> [...]
> megtéptem a felszínen (kóccal és lenolajjal tömítettem), aztán
> befestettem szép vörös rozsdagátló alapozóval, majd száradás után
> másodszor is befestettem, de közben folyamatosan tekertem be több
> rétegben ún. csőfóliával (amiból a nájlonacskók készültek:), aztán
> beleengedtem a 80cm mély árokba, homokkal elfedtem, majd rá a földet.
> Ez már elég régen volt, kíváncsi lennék, milyen állapotba kerültek
> azóta. (Valószínűleg az idő nagy részében talajvízben voltak.)
> Reményeim szerint a rozsda legfeljebb belülről támadhatta meg.

Ha tömítettre sikerült, akkor kb így van.