[Epitesz-barkacs] ideiglenes...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 16., Sze, 18:14:33 CEST

Pataki István wrote:
> Ha ezt írnák, akkor összetartozó érték kellene legyen, mert 5bar
> maximális, vagy akár üzemi nyomást bíró csövet nem szabad alkalmazni
> hidegvízre sem.

Szabályosan biztos így van. Én régesrégen vettem 2mm-es falvastagságú
lefolyócsőnek árult 3/4 collos pvc csövet. Szétszámolgattam magam, mert helyből
valami 70 méteren kellett vele vizet vezetnem, szóval egyből jónak kellett
lennie. Végül mindenféle furmány mérésekkel arra jutottam, hogy kell bírnia az
akár 6-8 bar-t is. Meg is csináltam, és jó is lett.

Később már itt, a sajátban már csak 1/2 collosat használtam, de ennél már biztos
voltam benne, hogy jó lesz.

Ezekre nem is volt semmiféle nyomás specifikálva a lefolyócsősége miatt. Szóval
néha a józan észre, méretezésre... kell alapozni. (Kazánképlet stb.)

Pl egy 6mm belső átmérőjű, 2mm falvastagságú lágy pvc cső simán bírja a
legnagyobb előforduló hálózati víz nyomását is, tartósan is. Egyszer albérletben
mosógépnél alkalmaztam, mert ahol volt a gép, ott nem volt víz, és eredetileg
beleöntögetős módon használták, de így árkon-bokron keresztül be tudtam kötni,
és be is vált.