[Epitesz-barkacs] Ház-alap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 24., Cs, 17:55:18 CEST

Acs Gabor wrote:
> Jó vastag gerendákból van a fő szerkezete, aztán ott a tető, a
> héjazat, a nyílászárók... Komoly tömege lehet, és ha nem egyenletesen
> emelném meg, eltörhetne. egyenletesen a TV-ben olyan hidraulikus
> munkahengerekkel szokták a házakat, computer vezérlés, mindenféle
> szenzorok...

A költöztetőket nézted párszor, de azok nagy házak, és nem is faházak néha, pl
akár egy templom is. Na ott tényleg kell a nagy profi felkészülés.

Itt azért nem annyira. Akár 1 db hidraulikával is el lehet boldogulni, ha van
több emelési pont, még nem tudnám, hogyan. A lényeg, hogy emelni mondjuk fél
centit, és valami hézagolási lehetőség mellett odapakolni a fél centit. Aztán
menni körbe-körbe, míg az egész el nem emelkedik rendesen az egész alaptól.

Ha jól láttam azt a pár képet, mintha körbe xar lenne, szóval az egészet újra
kéne csinálni. Ha csak a pince oldalon nem tart, akkor lehet, hogy a túloldalon
nem is kell különösebben bántani.

Sajnos tényleg nincs ötletem, hogy mihez képest és mit lehetne emelni anélkül,
hogy maga a ház nagyon szét lenne bombázva. Lehet, hogy kis alaprészeket kellene
kivésni, és ott lehetne emelni, de mihez képest? A vasedényhez képest ma már nem
lehet. :-) Mellette közvetlenül széles erős fagerendát letenni, arra nehezkedne
valami vasszerkezet, az működhet, de akkor ezen a részen nem lehet ugye a betont
eltávolítva gödröt ásni.

Asszem itt feladom az ötletelést.