[Epitesz-barkacs] fan coil teljesítmény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Ápr. 17., V, 09:09:39 CEST

Imre Kormos wrote:
> beltériben, ellenben a légáram nem valami nagy. Ha a csövek
> hőmérséklete 40 fok körüli, akkor simán lejön róla vagy 3 kW.
>
> Szerintem a klíma csövek sokkal-sokkal melegebbek 40 foknál..

Biztos olyan üzemállapot is van, de nálam jóideje burkolat nélkül mennek ezek,
és meg tudom tapintani a csöveket. Szóval nem mindig sokkal melegebbek.

De máshonnan is rá lehet közelíteni a dologra.
Természetes léghűtésnél, tehát venti nélkül 10W/m2fok egy jó közelítés.
Erős légáramnál ennek minimum a 20-szorosa áll elő. Ebből lehet számolni.

Egy sacc: az említett hőcserélő kb 12dm2 alapterületű, és kb 2mm-enként van egy
lemez, ami vagy 80mm széles. Szóval a felület kb 2x40-szerese (két felület van
lemezenként) a 12dm2-nek, az kb 0,96 m2.

20 fok a különbség, 200W/m2fok * 20fok * 0,96m2=3840W minimum. Ezt persze
csökkenti a lemezek hővezetésének a korlátja, tehát a lemezek nem tudják
teljesen felvenni a csövek hőmérsékletét.

De majd kiderül, ha egyszerű kipróbálni. A próba úgy is történhet, hogy nem kell
a fűtési rendszert megbontani, a hmv-t lehet hozzá felhasználni.