[Epitesz-barkacs] Alulemez kivágás

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2016. Ápr. 28., Cs, 15:33:54 CEST

Hali!

Igen, itt van két fotó, csak hogy érthető legyen, hogy mit készítek. Egy
vitorláshajóra a kormányállás köré egy korlátot, ilyesmit:
https://cdn.raggedsails.com/wp-content/uploads/2012/12/DSC02537-857452017-O-640x480.jpg

Ez gyakorlatilag egy U alakra hajlított cső, meg egy megfelelő méretű
lemez, ami a kormányoszlopot köti össze ezzel. Ez elvileg irdatlan pénzért
létezik gyáriban, már ha gyártják az adott kormányálláshoz. Itt nem volt,
meg amúgy is túl drága lett volna.
Így megoldottam azzal, hogy kipufogós hajlított egy inox csövet, én meg
lemértem, hogy milyen idom kell a rögzítéshez, és azt vágattam ki.

Igazából nem egy bonyolult alak, de házilag szépen megcsinálni - nekem -
küzdés lett volna. Így meg megrajzoltam, és kész. Tökéletesen passzol és
fillérekből kijött.

A cső két szára között a távolság 28 centi, csak, hogy legyen viszonyítási
alap a méreteket tekintve. 4mm vastag alulemezből van, és lesz egy műanyag
persely a csövön, hogy ne zörögjön, meg, hogy az alu és acél ne egye
egymást. A tetejére meg jön egy rétegelt lemez + epoxi doboz, a műszereknek.

Jut eszembe, hátha valaki nem ismeri. Én ezzel szoktam rajzokat készíteni:
Solid Edge 2D -
https://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/solid-edge/free2d/index.shtml

Ingyenes 2D tervező, igazából egy nagyon komoly 3D rendszer része, de így
2D ben is nagyon ügyes dolgokat tud.

Szabolcs

​
​