[Epitesz-barkacs] padlas szellozes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Aug. 1., H, 20:35:25 CEST

Vajk Fekete wrote:
> [...]

Ja, szóval nem a padlóburkolat alatti gyapotot, hanem az egész padlásteret
akarod átszellőztetni.

Hát ezt millió módon lehet, de ha csak tető fedi mindenütt, akkor a tetőhöz
muszáj lesz valahol hozzányúlni. Nem baj, ha 2 helyen.

Pl ha nincs lezárva, tehát a cserepek látszanak, akkor megoldódik magától.

Aztán feltelepíthetsz egy klímát, aminek a kimenő levegőjét valami jó nagy
keresztmetszetű légcsövön át kivezeted a szabadba a tetőn keresztül, és ő majd
megoldja, hogy kintről beszívjon levegőt, ha nem tömített a tető. Ha majdnem az,
akkor jól lefogja az egészet, biztos nem viszi el a vihar. :-) Ha meg csinálsz
valahol légbejáratot, ott fog bejönni a levegő.

Ha meg a klímát télen fűtésre is használod, meg kell oldani a kondenzvíz
elvezetését, jéggyűjtést, de jóval-jóval ritkábban fog lefagyni, lederesedni,
mert a födémen át feljutott hulladékhőt fogja visszaszivattyúzni a lakótérbe.
Ezért aztán nincs kizárva, hogy pótfűtésként is jól lehetne használni,
összességében tovább csökkentené a fűtési költségeket. A beruházás miatti
többletköltséget meg ráfogod arra, hogy nyáron hűvösebb vagy szárazabb levegő
lehet a lakótérben. Utóbbi esetben elég, ha csak egy, a többivel többé-kevésbé
összenyitott légtérben van a beltéri, mert a légnedvesség nagyon diffúzióképes.
Én is főleg nedvesség eltávolítására használom, nagyon nehezen viselem a párás
levegőt. (Még tizenvalahány év, és ti is nehezebben fogjátok viselni.)