[Epitesz-barkacs] PVC fólia (vastag) festése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Aug. 3., Sze, 19:12:34 CEST

Karoly Kovacs wrote:

> Vastag (1mm körüli) PVC fóliának egy részét (egy csíkban) kellene
> időjárásállóan (legalább 1-2 év) lefestenem.
> Ennyi a kérdés. :)

Látom, van a neten bőven választék.
Amin meglepődtem, hogy vizes diszperziós festék is van erre, pl:

http://www.egrokorr.hu/termekeink/lakossagi-termekek/zomancok-festekek-bevonoanyagok/dunaplaszt-pvc-es-gumifestek

Mindenképpen akkor tud jól tapadni a festék, ha az oldószere a pvc-t is kicsit
oldja. Két ilyen oldószert ismerek, az egyik a ciklohexanon (ez szelídebb), a
másik a tetrahidrofurán. Ezt tartalmazzák a pvc ragasztók is, végülis ebben
oldott pvc-t tartalmaznak. Kismértékben a nitro is kikezdi a pvc-t.

De arra nem számítottam, hogy vizes diszperziós módit is kitalálták! A fentinek
nem tudom, mi az alapoldószere, de ha érezném a szagát, valszeg megismerném, ha
a fentiek valamelyike.

(Aztán vannak más diszperziós módik is anélkül, hogy az ember tudná. Pl van,
aminek lakkbenzin a hígítója, de a kikeményedett festéket már nemhogy a
lakkbenzin nem oldja, de még a nitró sem. (Az is lehet persze, hogy
polimerizálódik.)