[Epitesz-barkacs] UTP kábel csövezése++

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Aug. 28., V, 15:36:51 CEST

Pataki István wrote:
> Azt nem írta, hogy melyik fajta cső, mert van a normál meg a
> vastagfalú, ebből a legkisebb átmérőjű normál - régen 13mm volt -
> nagyon gyenge,

Szerintem az nem baj. Azzal egyetértek, hogy nagy íveket kell csinálni. Ezt fal
tövében két nagy ívvel is meg lehet oldani: egy ív elmegy a fal síkjában, a
másik meg vizszintes síkban. Ebbe az akár 4 kanyarba is behúzni egy szál ilyen
kanócot nem nagy mutatvány szerintem. Ha meg mélyre van ásva aránylag, akkor
elég összesen 2 ilyen kanyar is.

A fölben sem fog megsérülni, ha homokkal van az a rész feltöltve, nem pedig
mindenféle kő meg rög rádobálva.

Mindezekért én dobozzal se bonyolítanám az életet, hacsaknem valahol át is kell
menni a falon, akkor lehet, hogy a faláttörés fölé nem árt a doboz. De nagy
ívekkel azt is el tudnám képzelni, hogy mindkét helyen átmegy a falon nagy ívvel
szintén, és a végek így nem kültérbe esnek. A körülményeket kellene jól ismerni,
de szerintem a kérdező innen már jól elvan.