[Epitesz-barkacs] UTP kábel csövezése++

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Aug. 28., V, 19:52:12 CEST

Pataki István wrote:
> Ha hagyod ráhűlni, akkor már nem nagyon szeret szétjönni, hiába
> próbálod csavarni, inkább a cső tekeredik meg, de a toldás nem enged.
> (Csak húzni meg reménytelen).

Ha csak úgy rátolod, és hagyod lehűlni, akkor igen, de ha mozgatod, hogy kicsit
máshogy is táguljon, akkor szét fog az jönni könnyen. Ha meg elég ügyes az
ember, úgy is lehet, hogy megmelegíteni az egyiket, a másikat bekenni a
trutyival, és úgy összetolni, de ekkor már tényleg nagyon gyorsnak kell lenni.
Egyből összegyógyul totál szétválaszhatatlanul. Ezzel a módszerrel aránylag
vastag falú pvc csöveket rengeteget toldottam nyomásállóra. A kence
tetrahidrofurán volt, az a pvc legjobb oldószere. A pvc ragasztók is ilyen
oldószerűek.

> összetolva, esetleg kicsit utánmelegítve annyira összegyógyul, hogy
> ragasztani sem szükséges. Szvsz.

Mechanikailag nem, de nem lesz tömített, szóval bele tud menni a víz
előbb-utóbb.

> Nagy ívet meg hidegen is lehet
> hajlítani hajlító hurkával. Esetleg rugóval.

Persze, gondolom az nem probléma, arra én ki se tértem.