[Epitesz-barkacs] Fw: Salak mire használható?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Dec. 11., V, 13:12:39 CET

Imre Kormos wrote:
> Szerintem betonban a legnagyobb probléma az, hogy a salak savas, így a
> beton vasvédő hatása sokat romlik.

Nem ez a baj vele, hanem - ahogy utánaolvastam - van a salaknak olyan
összetevője, ami képes akár levegőből is vizet felvenni, és eszméletlenül
duzzadni. Ezzel szétrepeszti apróra a betont idővel, és elveszti a szilárdságát.
Hogy melyik ez az anyag, azt nem jegyeztem meg. De nagyon sokféle anyag van a
különféle salakokban. Ahogy van sokféle eljárás is, amik során keletkezik, pl a
különféle vasgyártási eljárások során, meg van a sima szénégetésből származó...
Nem is hittem volna, hogy ennyi féle anyag van benne.

Amit a födémekbe szoktak régen betölteni, az valamilyen kohósalak volt, és
ugyanúgy lehetett tüzépnél kapni, mint bármi más építőanyagot.