[Epitesz-barkacs] Fw: Salak mire használható?

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
2016. Dec. 13., K, 18:56:11 CET

Nem akarok kekeckedni, csak kicsit. :)
Számoljunk egy kicsit! (német adatot vettem, de hasonló lehet .hu is)
Egy ember éves átlagos sugárterhelése 2,4 mSv. Az ugye óránként 2.74e-4
uSv. Ennek a ketyerének pedig az alsó érzékenységi határa 0,1 uSv/h.
Igaz ugyan, hogy egy katódsugárcsöves monitornál 10cm-ről 1uSv/h volt a
megengedett sugárterhelés(*).
Szóval az alsó méréshatár magas értéke miatt nem biztos, hogy egyáltalán
mutat valamit a ketyere, de ha mégis, az már elég gáz. :) Akkor már
tényleg gondoskodni kell a salak elszállíttatásáról.
Megj(*): Ezen különben meglepődtem, jó sok szerintem (napi 8 órával
számolva kb. 3mSv, ami önmagában is annyi, ill. picivel több, mint a
normális éves sugárterhelés).

Károly