[Epitesz-barkacs] Tartalék fűtés puffertartállyal

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Dec. 22., Cs, 12:09:59 CET

Hi,

On Wed, Dec 21, 2016 at 9:50 PM Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com> wrote:

> Gabor azt szamolta, ha folyamatosan melegviz van a csoben, es folyamatos a
> veszteseg. Ha csak azt számolom hogy naponta egy párszor kihűl ami a csőben
> maradt, az sokkal keveseb.

Cserébe több vizet kell pazarolni... :)

...45 fokos meleg víz esetén 1,44kWh, az ~60 forint.

1 köbméter víz és szennyvíz ~800 forint. Ha naponta csak 15-ször kell meleg
víz és ahhoz ki kell engedni minden esetben 4 litert (20 méter 16-os cső),
azzal 60 liter megy veszendőbe vízből (havonta két köbméter), az ~50
forint, plusz ezt a 60 liter vizet fel kell melegíteni a villanybojlerben
15 fokról 45 fokra, az ~2.1kWh energia, az ~75 forint, összesen 125 forint,
ennyibe kerül az, hogy folyatom a vizet és várom a meleget...

...ez feleslegesen kiengedett literenként ~2 forint. Ha le tudom vinni napi
30 liter alá azt a vízmennyiséget, amit feleslegesen engedek ki, akkor nem
éri meg keringtetni, ha nem tudom levinni 30 liter alá, akkor megéri
keringtetni.

Feltéve, ha jól számoltam. Jól számoltam?

Bye,
Auth Gábor