[Epitesz-barkacs] betegemelő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Feb. 26., P, 21:59:38 CET

Balázs Bámer wrote:

> Nálunk kínai hidrofortartály volt, a gyári és egy csere membránnal
> próbálkoztam. Összesen nem bírtak ki másfél évet. Lehet, hogy itt nem
> lesz benne 4 bar nyomás akkor sem, ha ráülnek, de úgy, hogy a
> mozgássérültet egyedül hagyják vele, nem használnám.

Azt kéne látni, hogy ezek a gumilabdák semmiféle nyomásra nincsenek igénybevéve.
Csak arra valók, hogy rugalmasan képesek legyenek alakot és térfogatot
változtatni, és hogy a beléjük zárt levegőt elzárják a víztől. A víz és a levegő
nyomása kb ugyanakkora.

Persze egy autógumi belsője is kb így működik, csak ugye az legalább 2mm vastag
anyagú. Meg hát mindenféle mechanikai hatásnak is ki van téve, ahogy gurul a
kerék, és a nyomás is sokszor 7-8 bar is megvan. Ráadásul veszélyes üzem.
Különben elég lenne egy pártized mm-es is.