[Epitesz-barkacs] Hőszigetelés beltérben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jan. 1., P, 13:21:50 CET

Vajk Fekete wrote:
> több lécet kell vegyél, és be kell ékeld a plafon és a padló közé a
> vázadat. vegyél valami komolyabb fóliát, arra ránézel elszakad, ha
> egyre gondolunk. 500/m2-ért kapsz 2-3 centis hungarocellt is, bár az
> apróbb, sűrűbb váz kell hozzá

Látom, ez a hungarocell módi nem nyert. Azért, ha már pénzről is szó van, és
látom, hogy max 3 oldalú 2x3m-es falat kell csinálni, meg hozzá plafont, és
megnézve a hungarocell árakat, nem egy huszasból, de 40-ből komplett kijönne az
egész lécváz tökölés nélkül.

Talán nem ment át a purhabos egymáshoz rögzítési mód lényege:

Rányomok egy csíkot az élekre, összeillesztem a táblákat, és több irányból
ferdén beleszúrok huzaldarabokat úgy, hogy egy-egy huzal áthatoljon az
illesztési felületen. A többirányú ferde beszúrás hatására már önmagában
alakzáró kötés jön létre. Később meg a purhab megköt, és elég bitang módon
összeköti a táblákat.

Jó, azt nem állítom, hogy könyvespolcot is lehet az ilyen falra szerelni, de
önmagát szépen elhordja. A plafonnál más az ábra, oda biztos kell valami
teherhordó lécezés, de annak is csak olyannak kell lennie, hogy önmagát
megtartsa. Régen lehetett kapni 3x1 méteres hungarocell táblákat is. Ha most is
lenne ilyen, elég lenne hosszanti teherhordás.

Ha össze van nyitva ez a kis helyiség egy fűtött térrel, akkor ide semmiféle
fűtés nem kell, ebben biztos vagyok. A levegő minősége is ugyanolyan lesz. A
hungarocell házikóból pára nem jut ki, tehát a hideg környező tér nem fog
penészedni. Persze lehet csinálni kijáratot úgy, hogy valamelyik részen a
táblákból ki legyen alakítva egy kiemelhető rész, ami ferde felületekkel
illeszkedik a falába, így beszorul visszahelyezéskor.

Ígérem, nem jövök elő többet a témával.