[Epitesz-barkacs] SOS gázkazán

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jan. 3., V, 12:04:02 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintetek hogy lehet behatárolni, hogy a termoelem adta-e meg magát,
> vagy a mágnestekercs a hibás?

Én még reménykednék, hogy egyik sem. Itt mindig kicsi feszről, jelentősebb
áramról van szó, ami jó kontaktusokat feltételez. Ez meg némi tisztítással,
hollandianya vagy ilyesminek a tisztítás utáni megfelelő meghúzásával
biztosítható. Pont azért, mert faék egyszerűségű, ahogy írtad, elég esélytelen,
hogy alkatrész romoljon el.

Viszont érdekel valami az eset kapcsán.
Úgy emlékszem, hogy ytongok a falak és rajta 16 centi polisztirol van. A födémek
biztos betonból vannak, szóval azért tömegek is vannak ott a frenetikusan kiváló
hőszigetelés mellett.

Milyen hőfokesést érzékeltetek? Úgy nagyjából érdekelne, fok/nap vagy efféle
mértékegységben. Mostanában eléggé stabil a külső hőfok, -5 körüli átlagot lehet
tekinteni mérvadónak, bent meg gondolom még mindig megvan kb 20 fok.

A csökkenés meredekségéből a ház melegedési időállandója jönne ki, persze tudom,
hogy a hulladékhő (főzés, fürdés, mindenféle üzemelő készülékek, emberhő)
módosítja a dolgokat.