[Epitesz-barkacs] SOS gázkazán

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jan. 3., V, 12:55:56 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Azóta kitermeltem a hőelemet és a vége szét van égve. Előtte újra
> meghúztam a csatlakozást, de nem segített.
> Szerintetek ezek a hőelemek mennyire készülékspecifikusak? Az eredetit
> Nagytartcsán kínálják, elég drágán, és mnég messze is :-(
> Ha kapok hasonló hosszú és csatlakozójú hőelemet a legközelebbi
> gázkészülékboltban, akkor azzal is menni fog?

Szinte biztosan. Csak a mechanikai beépítési mód a lényeges.
Sajnos nem tudok ilyen boltot. Átmeneti módi:
Ha szét van égve, de azért van ép része, lehet, hogy átmenetileg, amíg másikat
nem szerzel, a két fémet össze lehet forrasztani keményforrasztással, és működni
fog. Sőt, ha bármilyen tűzhelyből sikerülne kitermelni, és mechanikailag
stimmel, azzal is működne. Egészen biztosan megvan az a két fémfajta, amit
ezekben széleskörűen használnak, és ez adja a tekercs paramétereit is.

Különben meg az orczy-nál csaknem biztosan van akármilyen is. Persze az se
sóskúton van.

> Ez a kazán nem a budafoki házban van, hanem a Páromnál, Sóskúton. Az

Aha. Akkor legalább van hova menni onnan. A kérdésem aktualitását vesztette.