[Epitesz-barkacs] drótköteles emelő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jan. 12., K, 23:50:07 CET

Vajk Fekete wrote:
> egy 750W 1f 1400as motor újonnan kb 40 ezer forint, 500Wosban 35. egy
> ilyen csörlő újonnan számlával 28, használtan, szar kötéllel a fele
> vagy annyi sem.
> egy 750W 1f 2800as motor mint szétkopott szivattyú 8ezer körül megy...

Sejtettem, hogy ez van a dolog mögött.

Talán megpróbálom megmérni a fordulatszámot. Pl úgy, hogy belenyúlok valamivel a
ventillátorba, hogy hangot adjon, azt felveszem, és megmérem a hang frekijét
valahogy. Aztán csak el kell osztani a lapátok számával. Az egyik fajta csörlő
150, a másik 300 kilós natúrban. (Visszaakasztva a kötelet ugye a duplája.) A
nagyobbik 1050W-os, a kisebbik nyilván a fele. Ez a nagyobb került huszonezerbe,
talán a baumaxban még.

De nem biztos, hogy sikerül a frekimérés. Szétszedni meg nem igazán szeretném.

Másik tipp: esztergályosok gyakran boltolnak mindenféle cuccokból kiszedett
motorokkal. Lehet, hogy ilyen helyen érdemes még próbálkozni. Onnan tudom, hogy
egy időben hordták hozzám megmérésre, hogy jó-e. (Szkóp component testerével
mértem őket.)