[Epitesz-barkacs] 1fázisú villanymotor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jan. 29., P, 15:13:26 CET

Vajk Fekete wrote:
> Mögvöttem. Baromi nagy, ahhoz képest hogy 750W. festés eredeti, tábla
> eredeti. Relé megvan, kondi megvan. Még be nem kötöttem.

A többi dologra nem tudok válaszolni.
Ez - eszerint - indítókondenzátoros motor.
Amire szeretnéd használni, oda kell az egész teljesítménye?

Ha kell, akkor érdemes méregetni, hogy nem lehet-e valamekkora állandó üzemi
kondit is rátenni. Ha csak 1 tekercs van megtáplálva, akkor van hátrafelé forgó
mező is, és rosszabb a hatásfoka is, a teljesítmény se az elvileg kivehető max.
Meg kellene mérni a segédtekercs tulajdonságait. Elsőre azt, hogy ha már forog,
mekkora fesz keletkezik benne, és milyen szögű. Ha nem 90 fok, akkor nem érdekes
az egész.

Másodikra a segédtekercs ellenállása lenne érdekes a főtekercshez képest.

Pl ha megvan a 90 fok és a fesz is ugyanannyi, mint a főtekercsé, meg az
ellenállása is, akkor ugyanakkora árammal lehetne terhelni egy kondival. Ha az
ellenállása mondjuk duplaakkora, akkor feleakkora helyet foglal el a
tekercsrendszerben, tehát fele hő szabadulhat benne fel, akkor feleakkora lehet
az árama. De azért ez is elég jelentősen hozzájárulna az előreforgó mezőhöz.

Ha a feszültség is nagyobb, akkor tovább finomítandó, de javul a segédtekercs
áramának a szöge.

Ha messze nem kell az egész teljesítmény, akkor nem kell vacakolni, úgy jó,
ahogy van.