[Epitesz-barkacs] eporapid

njjano njjano at firegate.hdsnet.hu
2016. Jan. 29., P, 22:43:32 CET

---------- Original Message -----------
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja  <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Fri, 29 Jan 2016 15:02:18 +0100
Subject: [Epitesz-barkacs] eporapid

> Régen használtam kétféle eporapidot, ha jól emlékszem.
> Az egyik ún. 20 perces, a másik 5 perces. Ez a kötési időt
> jelentette. Az 5 perces tényleg már felhasználhatatlan volt 5 perc
> múlva. Bár lehet, hogy a teljes kikeményedés sokkal tovább tartott,
>  de 5 perc múlva, főleg, ha meleg is volt neki, akkor már a
> gyurmánál is keményebb volt.

Na ez erdekes, en pont tegnap hasznaltam (kb. eloszor) uverapid 5-ot (nem
arra gondoltal te? a masik az epokitt, de abbol tudtommal csak 1 fele van)

Hanem valami nagyon felresikerult. Este ragaszottam meg vele amit akartam,
es reggel a legnagyobb meglepetesemre meg ragados volt a felulete, sot
megmaradt benne az ujjlenyomat! Most este jutottam megint ide, es semmit
nem kemenyedett, sot egy kicsit odateve a radiatorra a cuccot ugy
meglagyult, hogy szinte folyos lett es siman letakaritottam a ragasztando
anyagokrol...

Lejarva nincs (2015 7 havi a cimke szerint), most lett felbontva (2 ev a
szavatossaga a leirasa szerint), biztos nem tudtam molekulara pontosan 1:1
aranyban keverni, nade ennyire nem cseszhettem el az aranyt? Vagy csak
siman nem kevertem eleg ideig? Esetleg legnedvesseg tul magas? Vagy mi a
fene lehet?

Egyuttal kerdezek is:) Hogyan lehetne ismeretlen muanyag alkatreszrol
megallapitani, hogy mibol van, es mivel lehetne hatasosan megragasztani?
Pillanatragasztoval probaltam egy darabkat, ahogy eszrevettem kicsit meg
is oldotta az anyagot, de aztan nem igazan lett eros az eredmeny, sajna
konnyen elengedte. Melegtakony viszonylag ragad hozza, csak az ugye nem
igazan kemeny kihules utan. Az uverapiddal befurodtem, lasd fent... csak
tudnam miert.

Kosz

Jano