[Epitesz-barkacs] eporapid

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jan. 30., Szo, 00:30:45 CET

njjano wrote:
> Na ez erdekes, en pont tegnap hasznaltam (kb. eloszor) uverapid 5-ot
> (nem arra gondoltal te? a masik az epokitt, de abbol tudtommal csak 1
> fele van)

De, az eporapidra, annak régen volt 5 és 20 perces változata. Amikor befürödtem
az 5 percessel, akkor vettem 20 perceset, az elég időt hagyott a melóra. Nekem
mindig rendesen megkeményedett, talán azért, mert tisztességesen összekevertem.

> Egyuttal kerdezek is:) Hogyan lehetne ismeretlen muanyag alkatreszrol
> megallapitani, hogy mibol van, es mivel lehetne hatasosan
> megragasztani? Pillanatragasztoval probaltam egy darabkat, ahogy
> eszrevettem kicsit meg is oldotta az anyagot,

Végülis ez a titka. Ha így történik, akkor tutira meg fogja ragasztani. De nem
mindegy, milyet veszel. Van most már mindenféle márkanév alatt gél formájú is,
meg fene tudja. Nekem a ferrobond jött be eddig igazán, az jól ragaszt,
valószínűleg azért, mert az mindenféle hülye adaléktól mentes lé. Asszem a
cianoakrilát benne a lényeg. Ha a felülettel semmit nem kezd, akkor max alakzáró
lehet a kötés, pl ha fémre használod. Érdes felület, beleköt a pórusokba, úgy
ragaszt. Ha a polietilén elég kemény lenne, azt is ragasztaná, ha érdes lenne,
de az ráadásul még puha is, így alakzáró módon se ragaszthatja. Vannak anyagok,
amikkel annyira heves reakcióba lép, hogy felforrósodik, még tán füstöl is, pl
pamut meg ilyesmi szövetek. Pl ha van egy elvágott cipőfűző, annak a végét
meglocsolod kis ferrobonddal, majd egy nylonzacskó darabjával (tehát ami
polietilén, mert más fajták is vannak) összemorzsolod kerekre és tömörre, lehet,
hogy megégeti az ujjadat, de akkor már el is lehet engedni. Jobb lesz, mint
újkorában. :-)

> Az uverapiddal befurodtem, lasd fent... csak tudnam miert.

Szerintem az elégtelen összekeverés miatt.
Az arányokat is el lehet rontani azért, mert (ha jól emlékszem) az egyik
komponens kissé folyékonyabb, más térfogatú lesz a kis hurka, amit azonosnak
vélünk.

A szavatossági idő is csak valami kötelező előírás. Van itt marha régi, és még
mindig működik. Fogalmam sincs, hány éves, de hogy tizen+ legalább, az biztos,
de akár huszonéves is lehet. De ez 20 perces. Még nem is próbáltam meg most
venni ilyesmit. Lehet, hogy minden barkácsáruházban is megtalálható?