[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 22., P, 20:37:46 CEST

Gábor Auth wrote:

> Van egy viszonylag vastag (emlékeim szerint 25-30cm) monolit vasbeton
> födém, erre tennék vastagabb gumitappancsokat, arra rá fából keretet,
> tálcával, csövezéssel és szintén valami gumi tappancsokra a
> kültérit...

Ó, hát ha monolit vasbeton födém van, akkor - szerintem - akár direktben is rá
lehet szerelni mindenféle gumik nélkül. Régi házról beszéltél, azt hittem, hogy
valami szarufafélék alulról-felülről deszkázva, ráhordva valami agyagréteg...
(Ilyet láttam már 100+ éves házon.)

Nekem falra van szerelve, szintén monolit beton, 30 centi, semmiféle testhang
nem keletkezik.
Korábban voltak gumitartók (gumiba két végén belevulkanizált csavarok, az előző
széria klímához adták), azon voltak, de maga a klímatest rezgett, és a lemezei
zizegtek. Akkor minden gumit kiszedtem, és a viszonylag merev és nehéz szögvas
tartóra kerültek rá közvetlenül a klímák, ettől lényegesen lecsendesedtek.

Mert hogy maga a kompresszor tudja rázni a vékony lemezvázat, burkolatot, és ha
alul, a rögzítési pontok is tudnak mozogni, akkor még rosszabb a helyzet. Szóval
ide érdemes tömeggel rendelkező valamit rakni, vagy erős tartóra direktben
rászerelni.

A monolit betonfödémet biztos, hogy nem tudja úgy rángatni, hogy hallható hang
keletkezzen. A fali módihoz képest pláne nem, mert a kompresszornak vizszintes
rezgései vannak, tehát a falat jobban tudja rángatni itt nálam, mégse jön létre
hang.