[Epitesz-barkacs] acél feketítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jún. 11., Szo, 23:45:56 CEST

Létezik olyan, hogy fekete krómozás. Nem sokat tudok róla, tehát nem tudom, hogy
tartósabb, keményebb-e, mint bármilyen festék, műanyag.

A neten találsz rá embert, céget, biztos elmesélik, milyen kemény, milyen
tartós.

Gépalkatrészeket szoktak feketíteni nátronlúg-olvadékban "főzéssel", de ez
tényleg olyan gépalkatrész-színű feketeség, biztos láttál már ilyet.

Ha esetleg újra a fényes mellett döntenél: cromkontakt.
Ami viszont nem tudom, megoldható lenne-e: nem túl vékony (20+ mikron)
keménykróm mindenféle közbülső réz-nikkel rétegek nélkül. Ez is tud fényes
lenni, ha fényes az alapfém, de ha pl olyan mattos, homokfúvott-szerű, akkor a
króm is ilyen lesz. Az a különlegessége, hogy még üveggel se lehet megkarcolni.

Bármilyen króm esetén tudni kell, hogy a sósav oldja! Ezen kívül amúgy ellenáll
a korróziós hatásoknak. A fényeskrómmal az a baj, hogy baromi vékony réteget
szoktak felrakni, nem tudom, miért. Meg hát puha is aránylag.

hjozsi