[Epitesz-barkacs] farol villanyra atallas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jún. 30., Cs, 17:30:23 CEST

Beka wrote:

> Épp most agyalok rajta, hogy át kéne állnom fafűtésről villanyra.
> Elmegy évete 4 tonna fa, aminek az ára 100.000 felett van.
> Ha a villany se enne meg meg árába többet, át kéne állni.
> No de hány kilowattórának felel meg a 40 mázsa fa?

A wiki szerint 4..4,4 kWh/kg a száraz fa fűtőértéke. Középértékben tehát a 4
tonna kb 17ezer kWh. Villanyban az ára ennek 7-800 eFt. Szóval a direkt
villanyfűtés nem versenyképes akkor sem, ha tudjuk, annak tutira 100% a
hatásfoka. Ha még se, a veszteségek hővé alakulnak. :-)

Ha klímában nézzük, egy 4 körüli COP esetén is kb 190eFt lenne ennyi energiához
jutni. Éjszakai áramnál már a fánál tartanánk kb. Geo tarifánál detto, de ez
csaknem egész nap rendelkezésre áll.

A nedves fa fűtőértéke (a frissen vágotté) 1,9 kWh/kg. Ha ilyet, vagy nem
teljesen szárazat hoznak, akkor lehet, hogy a klíma helyből versenyképes nappali
áramnál is.

A hatásfok is számíthat, a fafűtésé biztos mélyen 100% alatt van, bár nem tudom,
hogy a fűtőértékben ez figyelembe van-e véve.

A klímát is egyszer fel kell cipelni, meg azért is fizetni kell, hogy
beszereljék,
utána viszont kényelmesen, fotelból vagy ágyból is tudod a hőfokot változtatni.
Sőt, lefelé is! Megszűnik a hamuzás, annak a lehordása...

Ha megtartod a tüzelőberendezést, akkor extrém időjárás esetén bevethető, csak
nem kell 4 tonna fát vásárolni.

Gondolom a fafűtés is a lakásban 1 helyen történik. A klímás
fűtés is egy helyen történne, így ha a fával megfelelt, ez is meg fog felelni.
Már csak az a kérdés (az akaraton túl), hogy van-e akadálya a kültérit
felszerelni valahova kintre. Ha van erkély, a dolog meg van oldva. A mai klímák
marha csendesek, le lehet úgy rakni, hogy senkit ne zavarjon, testhang se
keletkezzen.