[Epitesz-barkacs] farol villanyra atallas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jún. 30., Cs, 22:36:14 CEST

Cser Tamas wrote:

> ha beállítasz egy klímagépet, egy kicsi  2,6kW-osat
> annak a kompresszora 1000-1100W fűtéskor
> 24h * 1kW * 38 Ft/kWh = 24 kWh/nap * 38 Ft/kWh =  912Ft/nap = kb
> 29.000 Ft/hó a mostani 11.000 -en felül, és máris 40.000-nél tartasz

Jó, de akkor állandóan gatyára kéne vetkőznie, mert folyton kánikula lenne a
lakásban, akkor is, amikor elég hideg van kint. :-) Az idő zömében messze nem
menne a klíma folyamatosan, nyáron meg, ha nem akar hűteni, egyáltalán nem megy.
Márpedig a villanyszámla többnyire éves átlag alapján jön ki.

Szóval ez így marhára nem igaz, amit írtál.

Valamint: ma már egy inverteres klíma, ami 2,6kW-os, 6-800W körül vesz csak fel.
Sőt, az én régi ekkora klímám is csak 800W-os volt. Az 1100W körüli áramfelvétel
a 3,5kW-osok sajátja, de abból is a régi fajtáké. A modernebbek akkor, amikor a
felvett teljesítmény ekkora, akár 4-5kW-ot is kinyomnak. Ez meg általában olyan
sok, hogy nem kell, az inverter visszaveszi a kompresszort is, meg a
ventillátort is, ettől aztán jó halk lesz az egész, a fogyasztás meg lemegy a
töredékére (amellett, hogy full teljesítményen is elég halk a régiekhez képest).
Ez nem duma, tapasztalat!