[Epitesz-barkacs] Alulemez kivágás

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2016. Május. 13., P, 08:14:19 CEST

Hali!

No, végeztem a munkával, és közben jól átnéztem, hogy hogy megy ez a
vízvágás. Szóval közelről megnézve látszik, hogy hol kezdik a vágást, ott
van egy kis bemélyedés. Tehát induláskor nagyobb lyukat vág, mint amikor
már folyamatosan vág. Ez jelen esetben alig volt észrevehető, egy tized mm
kb. Valószínűleg precíz alkalmazás esetén úgy kell megrajzolni a rajzot,
hogy belülről vagy kívülről induljon a vágófej. Ha legközelebb elkövetek
ilyet, majd megkérdezem, hogy milyen technológiai határok meg előírások
vannak.
A vágási felület kb olyan, mintha mondjuk 60-as papírral dörzsöltem volna
és van egy nagyon pici, de éles sorja rajta, inkább érezhető, mint látható,
ahogy a sugár "elkeni" az alut.
Mindamellett precíz a vágás, a méretek tized mm-re pontosak voltak,
tolómérővel mérve.  A vágási felület nem olyan, mintha marógép csinálta
volna, de figyelembe véve, hogy pl hőterhelés nem éri az anyagot, nagyon
jó. Minimális utómunkával akár tükörfényesre is lehetne dolgozni. Én
párszor lehúztam dörzspapírral, tökéletes lett és itt nem is volt feladat a
polírozott vágási felület.
Szóval, aki nem vágatott még vízzel, csak ajánlani tudom :-)

Most találtam, hogy már 3D-ben is létezik a technika:
https://www.youtube.com/watch?v=PCsoC3i7JYc

Szabolcs