[Epitesz-barkacs] kefe tomites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 6., V, 22:06:21 CET

Balázs Bámer wrote:

> Adott egy fafödém, rajta 40 cm hőszigetelés, benne padlásföljáró. A
> lyukat körbedeszkáztam, bele XPS dugó kerül majd, mint "padlásajtó".
> A kettő közti rést szeretném valami kefeszerű szőrrel kitölteni,
> célszerűen úgy, hogy körben a deszkához ragasztom. A szőrnek neki
> kell simulnia a dugóhoz. Van valami műszőrme erre a célra, vagy
> vegyek egy vaddisznóbőrt?

Én bizony nem így oldanám meg, hanem úgy, hogy a "dugó" szélei ferdék lennének,
és ha a helyére cuppan ez a dugó, akkor egyből tömít. Persze úgy kéne
megcsinálni, hogy ne maga a hungarocell felületek illeszkedjenek össze (jóllehet
azok is sok-sok évet kibírnának így), hanem lenne valami strapabíróbb felület.
Nekem egy ventillátort takar el egy ilyen hungarocell. Ha kell a ventillátor,
mert erőteljesebben akarok szellőztetni, vagy festek előtte, akkor leveszem a
hungarocellt. Egyébként meg úgy illeszkedik, mintha egybe lenne.

Csak az a nyitja, hogy az egész táblát ferdén kell elvágni késsel. Ha egészen
ritkán kell használni, a hungarocell felületek is megfelelők, nem lesz annak sok
évig baja. Ezzel a módszerrel pedig az illeszkedés akkor is tökéletes, ha nem is
egyenesek a felületek.