[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 7., H, 19:35:20 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> A nehezítés csak lejjebb viszi  rezonancia frekvenciát, jó esetben a
> hallható tartomány alá.

Na jó, de a gerjesztés nem fehérzaj. :-) Nekem bevált a súlyok odarakása, főleg
az a módi, hogy betoncserepet raktam a lemezekre szilóval, és 2 csavarral. Az is
számít, hogy a betoncserép merev, a rezgő oldal meg xar vékony lemezből van,
szóval nem a teljes lemez rezeg, hanem a közepe. Ha nem vékony lemez lenne,
hanem teszemazt 5-ös vagy még vastagabb kazánlemez, akkor a széleknél mereven
meg lenne fogva, onnantól a belseje moccanni se tudna.

> Egyszerűbb a burkolat anyagának csillapítását megnövelni. Erre létezik
> autóiparban használt anyag, ha jól emlékszem Teroson néven. Ez egy
> néhány mm vastagsában felhordandó "vakolat", amiben rostok is vannak,
> és száradás után rugalmatlan, henezen hajlítható lesz. Ez felveszi
> azt az energiát, ami a vékony lemezt rezgésbe hozza.

Lehet, hogy ez is jó módi, bár a kompresszor elég durván tud rezegni, szóval
lehet, hogy a membránhatás így is létrejönne. Ha nehézlemez, az ugyanolyan jó, a
merev annyiban jobb, hogy lehetetlenné teszi, hogy a lemez közepe külön
mozogjon.

> Sufnituning megoldásnak bitumenes nehézlemezt ragasztanék a belső
> oldalakra. Az is hasonlóan viselkedik.

Oda nem nagyon lehet semmit ragasztani. Nincs hely. De ha valakit nem zavar,
kívülre minden további nélkül.