[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 10., Cs, 21:28:59 CET

Nos, mint mindig, most is kiderült, hogy én vagyok a hülye.
Felnyitottam a beltéri elejét, hogy milyen koszos a szűrő, hát dugig el volt
tömődve, egyenletesen tömör szürke volt az a rész, ahol beszívja a levegőt. Hát
persze, hogy így nem tud a levegő áramolni. Az tévesztett meg, hogy olyan baromi
halk a ventillátor max üzemmódban is.

Lemostam ezeket, és máris lejött a meleg a padlóig, és fel is ment gyorsan a
hőfok, már 25-nél tart. A kültéri kompresszora is szépen beállt egy olyan
fordulatra, ahol tolja a teljesítményt, de tutira van még benne tartalék, mert
volt, amikor magasabb volt a fordulatszáma. De most már nem szabályozza le
magát. A csőcsatlakozóhoz, vagyis a hollandihoz így se tudom tartósan odanyomni
az ujjamat, olyan forró.

Már csak az maradt a megfigyelés trágyája, hogy mi lesz, ha jóval hidegebb lesz.
Mert hogy a leírásában vastagon van írva, hogy -7 fok alatt nem működik. De
mivel a kültériben tutira nincs hőfokérzékelő, ami belülre lenne huzalozva, ez
szerintem nem fog megtörténni. Ha mégis, akkor leszedem a burkolatot, megkeresem
az esetleges hőfokérzékelőt, és átverem valami ellenállás-fűtéssel. Mert hogy az
R410 bőven megfelel az akár -20 fokos külső hőfoknál való működésnek, abban
biztos vagyok, mert a régiekben R407C, és R22 vagy R422 van, és azok is bőven
tudják. Eddig -18 fok volt a legvadabb hideg, és akkor is jól működtek.

Gábor, a tiedhez van valami alsó hőfokkorlát írva a leírásában?