[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 12:33:51 CEST

Vajk Fekete wrote:
> A firelét azért nyomatják, mert ha kilukad valami, akkor elázik a
> kazánban az áram, és akkor jobb ha a kazánon kívül áramtalanít valaki.

Fogjuk rá, bár én inkább azt gyanítom, hogy a vízzel közvetlenül érintkező
230-as alkatrészek miatt van. Ha egy korrekt leválasztásos táp lenne, akkor akár
vízbe is lehetne mártani az egész elektronikát, akkor se lenne gond.

> A fázisérzékenység meg azért van, mert a láng vezetőképességén alapul
> a lángérzékelés.

Na de ennek hogy lehet köze a nullához meg a fázishoz? Földelt konnektorba vagy
rendszerbe kell dugni/kötni, és kész. Ha a nullát kihasználják bármire úgy, hogy
annak tényleg nullának kell lennie, az rettentő szakmaiatlan. Egy esetben én is
figyelek: ha a nyákon megy a fázis meg a nulla, igyekszem úgy vezetékezni a
nyákon, hogy a kifesz részekhez inkább a nulla legyen kevésbé távol, mint a
fázis. De ez minden. Az számomra egyenesen felháborító, hogy ha valamit fordítva
dugnak be, már nem, vagy nem jól működik, ezért inkább előírják, hogy fixen kell
bekötni. Lehet az is, hogy ezeket szükségáramforrásokról (akkus inverter,
aggregátor) nem is lehet üzemeltetni?