[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 17:11:25 CEST

Karoly Kovacs wrote:
> Húúú, Jóska! :)
> Nem semmi, amit írsz. Úgy értem, hogy kinek van erre energiája (a
> plusz kompresszorra)?

Ha van kompresszor, akkor a dolog már meg van oldva, nem kell plusz. Aztán
lehet, hogy egy akvárium buborékoltató is elég. Olyanom is van, az kb 60-70
centi mély vízbe is tud levegőt fújni. Nem is kell feltétlenül folyton járjon,
ha valami lufit is fel tud fújni.

Ettől még nem mondtam, hogy ezt meg kell csinálni, csak azt írtam le, hogy a
búvárszivattyúknál nemigen van más lehetőség. Illetve még az lehet, hogy csak a
kis cső van beleszerkesztve, amúgy tömített az egész, és felhozva a kis csövet
az biztosítja, hogy a szivattyú elektromos terében csak légköri nyomás lehet.
Így a hőtágulásból származó, esetleg jóval nagyobb kialakuló szívónyomással nem
kell megbírkóznia a szimmeringnek, csak a vízoszlop magasságával.

> Azt hiszem, akkor inkább maradok a külső szivattyúnál. Igaz, az
> hangos, amíg locsolunk, de egye fene, ennyi zaj belefér.

Az meg nem akar majd elindulni, de arra is van millió módszer. Pl ha meghagyod a
búvárszivattyút is, de csak arra a kicsi időre van belelógatva a vízbe, amíg
feljön a víz, akkor lehet, hogy ez örök megoldás.

Na aztán vannak azok a rengeteg fokozatú, nagynyomású búvárszivattyúk
soktízezerért, lehet, hogy azok úgy vannak megcsinálva, hogy nem szállnak el
ilyen egyszerűen. Hogy ha így van, nem tudom, hogy csinálják. Lehet, hogy
azoknak eleve van ilyen lélegzőcsövük. Vagy a vízbe csak a hosszú tárcsasor lóg
bele, a szivattyú motorja mindig a levegőben van.

Ezt a légzőcsöves módit fürdőkbe lógatott fűtőtesteknél is lehet alkalmazni. Na
jó, ez már nem háztartási terület.