[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

László Szalai szalai.laszlo75 at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 17:43:02 CEST

Apámék anno hoztak a Szovjetúnióból egy olyasfajta búvárt (na jó, csak
szivattyút :) ), amit mostanában a Tesco-ban is látni 300 W környéke
teljesítménnyel (ezekben nincs forgórész, csak vasmag membránnal).
Annak az volt a baja, hogy a szívó része a motor alatt volt (olyan
volt a kialakítása), ergo zsomp nélkül is le tudta szívni szinte az
összes vizet. Na de ha elfogyott, akkor üresen meg leolvasztotta
magát: ki vannak öntve vastagon kátránnyal. Az újabbak már olyanok,
hogy max. a tekercs magasságáig szívja le a vizet, így ugyan szárazon
jár, ami szintén nem annyira faja, de leégni nem fog (hacsak el nem
forralja a vizet maga körül :) )

üdv,
L.