[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 18:09:08 CEST

Hofferek Attila wrote:
> Vess a mókusok közé én úgy tudom hogy az állórész ki van öntve és
> a kalickás forgórész konkrétan vízben van, csak a csapágyak vannak
> tele zsírral és leszimmeringezve.

Biztos ilyen is van, sőt, a kis fűtésivíz keringetőszivattyúk kb ilyenek.  Ezért
is van az, hogy ha sokáig nem használják nyáron, akkor kicsit beáll a csapágy,
le kell tekerni a hátulján a kis csavart (pénzzel is lehet), és a forgórész
besliccelésénél fogva akár azzal a pénzdarabbal is meg lehet mozdítani, onnantól
megint jó.

Az, hogy ezek a nagyok is így működnek-e, azt nem tudom. Ha igen, akkor elivleg
megoldható, hogy a tekercsek környékén tényleg semmi táguló gáz ne legyen. Ekkor
szimmeringre sincs szükség. Én csak azért kételkedek, mert ha ez a lezáró valami
fémből van, akkor elég nagy áramok indukálódhatnak benne. Ha műanyagból, akkor
meg nem elég erős, hogy a kis légrésben a vékony műanyag teljesítse a feladatát.
Hacsaknem az állórész szerves része ez a műanyag is.

Van itt egy-két ilyen elpusztult szivattyú, egyet szét kellene már bombáznom.