[Epitesz-barkacs] Automatizált hőmérő Wifi kapcsolattal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 14., P, 01:39:12 CEST

Hofferek Attila wrote:
> az egy rakás fos, ki-be kapcsolós ósdi, egy hét után kidobtam és
> vettem egy honeywellt

Végülis valóban, de csak ezért xar. Ha bármi jóval kisebb hiszterézisű, az azt
jelenti, hogy a cirkót/kazánt kell gyakrabban ki-bekapcsolgatni.

Persze neked gondolom folyamatos szabályozású (lángmodulációs) van. Ez meg csak
ki-bekapcsolósan volt állítható, sőt, őrlángos fajta, nyílt égésterű. Nem én
választottam persze persze semmit, én csak láttam, hogy ez van, és segítettem a
beállításában.

Mellesleg ezeknek a hiszterézise csökkenthető részben természetes úton is,
részben mesterségesen. A természetes mód az, hogy olyan helyre kell szerelni,
ahol kap egy kis plusz meleget valamelyik radiátortól. Ezzel a módszerrel akár
nullára is csökkenthető a hiszterézis, csak ha túl nagy hőt kap, átmegy arányos
szabályozóba, persze holtidővel. A régi hagyományos hőfokszabályozók, amik
táguló folyadék elven működtek, azok is úgy működtek, hogy a hőérzékelő rész alá
volt szerelve egy ellenállás, ami a kazánnal együtt kapott feszt. Anélkül valami
elképesztően nagy hiszterézise is volt. (Egyszer egy környékbeli idős nénihez
jutott el a hír, hogy én ilyesmihez biztosan értek, rávettek, hogy nézzem meg,
mert már totál ki volt készülve. Nem tudta, aki bekötötte, hogy ez hogyan
működik. Bekötöttem rendesen, és égre-földre hálálkodtak utána.) Ezek is arányos
szabályozó elven működtek, ami alatt azt kell érteni, hogy ha a hőfok meg se
moccan, akkor is tud ki-bekapcsolgatni, csak a kapcsolási időarány változik a
hőfők függvényében.

Természetesen a lángmodulációs a tuti.

Az én klímáim is ki-bekapcsolósak, de nincs hőfokmozgás. Az új inverteres meg
még nem érzi olyan hidegnek az időt, hogy tudna folyamatosan járni minimumon, de
lehet, hogy ez csak programhiba. Mindenesetre az se jár folyamatosan. Pedig azt
hittem, hogy ekkor már az lesz, csak valami minimális fordulattal járogat.
Lehet, hogy úgy meg vacak a hatásfoka, ezért bizonyos teljesítmény alatt inkább
ki-bekapcsolgattatják. De az általa fűtött térben halál stabil a hőfok. Majd
teszek oda egy fogyasztásmérőt, mert kíváncsi vagyok, mekkora teljesítményt vesz
fel különféle kinti hőmérsékleteknél.