[Epitesz-barkacs] Automatizált hőmérő Wifi kapcsolattal

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2016. Okt. 14., P, 15:55:59 CEST

igen, a beszabályozás is fontos. és a szerelők szokása elhagyni, mert
macerás.

a nálunk szokásos radiátoros fűtések működésének alapjai:
 1. a szobák veszteségével arányos a felszerelt hőleadók nagysága
 2. a fojtások úgy vannak beszabályozva, hogy a radiátorokon olyan
tömegáram legyen, hogya tervezett legyen a visszatérő hőmérséklet. ha
60/40re van tervezve, akkor minden radiátor kb 40 fokra hűtse a vizet
(totál nyitott termofejjel, lásd később). ha kevés a fojtás, átszalad a víz
anélkül hogy lehűlne
 3. a szobatermosztát abban a helyiségben van, ami a leggyorsabban hűl.
északi szoba, rossz felület-térfogat arány, stb.
 4. a szobatermosztát helyiségében nincs a radiátoron termofej
 5. a többi szobában vannak termofejek

így a kazán annyit megy, amennyit a szobatermosztátos helyiség igényel. a
többinek mindnek kevesebb kell, de azok túlfűtését a termofejek
megakadályozzák. ha ez a többinek kevés, akkor kell zárni a
szobatermosztátos helyiség radiátorán, hogy hosszabb legyen a kazán bekapcs
ideje.

Vajk