[Epitesz-barkacs] (nincs tárgy)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Sze. 8., Cs, 15:12:54 CEST

Azért ehhez kell némi bátorság. :-)

Gyakran fújok olajedényeket, de azok persze jóval kisebbek, mint egy autó. Kint
az udvaron szoktam. Akármit csinálok, mindig beleragad néhány bogár. Na de egy
galván áramforrás olajedénye nem kell, hogy az autófestés szinvonalát elérje.
Úgyis nekiraknak minden xart, vegyszeres kannát..., már az is nagy szám, hogy
eddig még nem lyukadt ki edény ilyenek miatt.

Jártam az audiban, annak is a festőüzemében. Elképesztő a megkövetelt tisztaság.
Nem is kerültünk a kísérőimmel együtt egy térbe a járgányokkal, mégis be kellett
öltözni egy műanyag ruhába pluszban, ők is be voltak öltözve. Pedig ez csak a
kezelő tér. A levegőt agyonszűrik, a festőtérben csak automaták dolgoznak. Nem
is fújják, hanem elektrosztatikus úton kerül fel a festék a kasznikra. Kis pörgő
tárcsákról repül a festék. Illetve az alapozás elektroforetikus festéssel (KTL)
kerül rá, marha nagy kádba merülnek a kasznik, 400V 1000A-es áramforrásokból van
három, ami táplálja. De ezt csak érdekességként írtam le, nem tartozik a
tárgyhoz.

Persze lehet az igényeket ennél jóval alább adni, de gyanús, hogy egy
festőműhelyben, ahol javítanak, szintén zárt térben dolgoznak, netán van
módszerük arra is, hogy a repülő rovarokat, port... kizárják.