[Epitesz-barkacs] Fw: bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Sze. 8., Cs, 16:08:20 CEST

Orbán Mihály wrote:

> üzemeltethető, mint a villany. A minap egy gázszerelő nyugdíjassal
> beszélgettem, mert felmerült, hogy lecserélem a bojleremet gázosra. Ő
> azt állította, hogy villannyal olcsóbb a hmv-et előállítani.Teljesen

Energetikailag nem olcsóbb a villany még a különmért esetén sem, de azért
olcsóbb mégis, mert sok gázos átfolyós vízmelegítőnél nem lehet kevés vizet
venni, vagyis lehet, de be kell a nagylángnak gyújtania, fel kell egy csomó
tömeget, vizet melegítenie, és ennek egy kis részét használod fel, ha mondjuk
egy fazékba töltesz vizet. Fürdésnél meg azért olcsóbb a villany, mert ha van
egy karos zuhanycsap, azt elég csak akkor kinyitni, amikor éppen kell, szóval
akár sűrűn is el lehet zárni, ki lehet nyitni, nem lesz eltérő a víz hőfoka.
Gázosnál nem ritka, hogy kinyitják a fürdés elején, belövik a hőfokot, és végig
folyik a víz, tehát ég a láng. Esetleg egy hőfokszabályozós csap ezt a problémát
is megoldja.

Szóval általában a lehetséges a használati mód teszi a villanybojleres hmv-t
olcsóbbá.
Kivéve a tárolós gázbojler, ott újra a gáz az olcsóbb, mert a használata azonos
a villanybojlerével.

Az viszont tényleg nagy eltérés, hogy a villanybojlert telepítése, cseréje,
karbantartása lényegesen egyszerűbb és olcsóbb. Maga a bojler is jóval olcsóbb.
Füstgáz sincs, CO érzékelő se kell.